Stážistky z Wellesley College
Proč jste se přihlásili na tuto stáž?
Regina: Zajímalo mě, jak se muzea mimo USA snaží na dálku zaujmout své publikum prostřednictvím vzdělávacích programů.
Brigitte: Před začátkem stáže v Lobkowiczkých sbírkách jsem neměla s uměleckým nebo kulturním sektorem žádné zkušenosti a chtěla jsem se o nich dozvědět více. Posláním sbírek je zpřístupňovat kulturu, tak mne zajímalo, jak se jim to daří, obzvláště během pandemie!
Avalon: Byla to skvělá kombinace dvou mých zájmů: historie a marketingu. Také mě velmi zaujala historie rodiny, takže jsme se o ní chtěla dozvědět více.
Jakého nejzajímavějšího objevu jste ve svém výzkumu dosáhli?
Regina: Že potřeba distančního zapojení publika do světa muzeí po pandemii neskončí.
Brigitte: Hlubšího pochopení nejen nových strategií, kterou muzea používají k oslovení publika, ale také měnící se role kulturních institucí v současné společnosti. Kultura má moc spojovat lidi, takže poznání, jak různá muzea tuto moc využívají - zejména prostřednictvím vzdělávání - bylo fascinující.
Avalon: V marketingu sociálních médií hodně záleží na barvě! Vložení modré nebo zelené do sloupku oproti červené a hnědé může výrazně zvýšit atraktivitu a reakce publika.
Jaká byla oblíbená část vaší stáže?
Regina: Seznámení s ostatními studenty Wellesley a zkoumání 3D modelů předmětů používaných jinými muzei umění.
Brigitte: Žádný z úkolů, na kterých jsem pracovala, nebyl jednorozměrný. Můj výzkum se zaměřil na marketing digitálních produktů a zvýšení přítomnosti sbírek v online světě. Opravdu mne bavilo dozvídat se více o Lobkowiczkých sbírkách a online zážitcích, které nabízejí a porovnávat je s tím, s čím přicházejí podobné kulturní instituce.
Avalon: Seznámení s ostatními stážisty a setkání s členy týmu Lobkowiczkých sbírek.
Pokud byste si mohli vybrat jeden dárek z našeho e-shopu pro vaší maminku, jaký by to byl?
Regina: Katalog sbírek. Moje máma sbírá muzejní katalogy a to speciálně z těch muzeí, ve kterých jsem pracovala.
Brigitte: Dárky pro mámu sháním neustále! Koupila bych jí ručně vyřezávanou dřevěnou misku.
Avalon: Skleněné mísy jsou nádherné.
Jak si na základě svých zkušeností představujete, že se bude v budoucnosti měnit umělecká a kulturní sféra?
Regina: Je zřejmé, že se umělecký svět stává přístupnějším a inkluzivnějším. Dovedu si představit větší propojení s technologickým světem a to s cílem většího zapojení publika.
Brigitte: Myslím, že internet představuje neuvěřitelnou příležitost ke kulturnímu vzdělávání a přístupu ke kultuře. Na druhou stranu mám pocit, že rovněž zvyšuje naši tendenci rychle konzumovat obsah, aniž bychom o něm přemýšleli. Doufám, že v budoucnu najdou kulturní instituce rovnováhu mezi tím být přístupnější, zábavné a rozmanité a současně umění a kultura napomohou k tomu, aby lidé zpomalili, více přemýšleli a trávili více času s lidmi ze svého okolí.
Avalon: Myslím, že umělecká a kulturní sféra bude muset najít rovnováhu mezi možnostmi osobní a virtuální návštěvy tak, aby byl maximálně využit potenciál obou z těchto aktivit. Prostřednictvím svého výzkumu jsem viděla, jak se mnoho muzeí po celém světě dokázalo přizpůsobit covidové pandemii tak jedinečným a kreativním způsobem, že tento v zásadě přehodnotil klasické vnímání muzea jako takového. I když je tato pandemie pro muzejní sektor hrozná, domnívám se, že nabízí také příležitost, jak změnit naše myšlení a udělat muzea přístupnější a interaktivnější.
Třída 2023, obor dějiny umění a latinskoamerická studia
Třída 2021 se zaměřením na mezinárodní vztahy
Třída 2023, dvojí obor historie a japonština