PKF Lobkowicz abonmá

Horovitz. Bach. Martinů.

Lobkowiczký palác, 11. května, 2019


Lobkowicz abonmá je speciální donátorskou abonentní řadou. PKF – Prague Philharmonia se tak při návratu na koncertní pódia setká právě s těmi, bez jejichž podpory by bylo fungování orchestru, zvlášť v dobách krize, mnohem náročnější. „Hudba vždy byla a stále je pro náš rod velmi důležitá. Proto nás nesmírně těší, že po kratší pauze můžeme veřejnost přivítat v prostorách Lobkowiczkého paláce právě na koncertě další řady Lobkowicz abonmá PKF – Prague Philharmonia,“ uvádí William Lobkowicz. „Podpory a věrnosti našich donátorů a partnerů si velmi vážíme a těšíme se na toto první osobní setkání po mnoha týdnech. Neméně se však těšíme i na pravidelná setkávání po letních prázdninách ve 27. sezoně, ve které našim posluchačům připravíme nevšední hudební zážitky,“ říká Kateřina Kalistová, ředitelka PKF - Prague Philharmonia.

Program večera

18:00 Welcome drink spojený s prohlídkou expozice
18:30 Kurátoři Lobkowiczké hudební sbírky odtajňují její poklady v poutavých vyprávěních
19:00 Koncert PKF – Prague Philharmonia a jejími sólisty v Císařském sále
20:15 Setkání s umělci a číše vína s pohoštěním připraveným šéfkuchařem Lobkowiczkého paláce   

Patronka koncertu: Hana Kubisová - housle

Závěrečný koncert letošní řady PKF—LOBKOWICZ abonmá skvělým způsobem kombinuje hudbu a 20. století a nabízí také krásnou exkurzi do nitra rodinného klanu Bachů. Vedle hudby proslulého Johanna Sebastiana představí umění jeho dvou nejslavnějších synů – Johanna Christiana a Carla Philippa Emanuela, vynikajícího skladatele, improvizátora a pedagoga,který ovlivnil celou další generaci skladatelů – Mozarta, Beethovena či Franze Schuberta. Jméno Bach je pro mnohé synonymem baroka. Nenechme se však mýlit! Hudba Bachových synů v sobě již nese prvky galantního stylu a lehkost nastupujícího klasicismu. Perličkou večera bude určitě Jazzový koncert Josepha Horovitze, který byl napsán pro vynikajícího britského cembalistu George Malcolma. Horovitz ho oslovil poté, co ho náhodou slyšel „swingovat“ na cembalo. „Rád bych pro Vás napsal jazzový koncert,“ řekl mu tehdy. A Malcolm na to: „Dobře, ale jen pod podmínkou, že třetí věta budou jen samé šestnáctinové noty bez jediného přerušení!“ Koncert překypující radostí z hudby, kombinující barokní texturu se swingovým rytmem, bude skvělým odlehčením večera a prostorem pro Mahana Esfahaniho ukázat svou extrémní virtuozitu a muzikálnost.

JOHANN SEBASTIAN BACH Braniborský koncert č. 3 G dur BWV 1048
JOHANN CHRISTIAN BACH Koncert pro cembalo Es dur op. 7
BOHUSLAV MARTINŮ Deux Pièces pour Clavecin H 244
JOSEPH HOROVITZ Jazz Concerto (1965)
CARL PHILIPP EMANUEL BACH Sinfonie G dur

Mahan Esfahani – cembalo
Jan Fišer – umělecký vedoucí

Setkání s příběhy umění nad tématem „Cembalo, virginal a spinet jako předkové klavíru“. Přednáší Petr Slouka

Rodák z Teheránu Mahan Esfahani patří mezi vůdčí osobnosti současné cembalové hudební scény. Oblíbený a poslední žák „první dámy cembala“ Zuzany Růžičkovémá za sebou navzdory svému mladému věku řadu úspěchů, mezi něž patří mimo jiné historicky první sólový cembalový recitál na slavném londýnském festivalu BBC Proms (2011). Od té doby sólově vystoupil v řadě předních koncertních síni jako Wigmore Hall v Londýně, Wiener Konzerthaus, Sumida Symphony Hall v Tokiu nebo v sále Knihovny kongresu v americkém Washingtonu. Jeho koncertní cesty jej dále zavedly do Číny, Polska, Německa, Turecka, Estonska či Španělska. Po dvou úspěšných nahrávkách pro label Hyperion Records, za něž získal prestižní „Gramophone Award“ a „Diapason d’Or“, podepsal exkluzivní smlouvu s Deutsche Grammophon. Jeho první dvě nahrávky pro tuto světoznámou značku získaly mimo jiné ocenění „BBC Music Magazine Instrumental Award“ a „Choc de Classica“. Mahan Esfahani studoval muzikologii a historii na Stanford University. Po ukončení stáže na New College v Oxfordu působí jako profesor cembala na londýnské Guildhall School of Music and Drama.